43322
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. B 12593 MA (1 egz.)
Czytelnia Główna
Copies are only available in the library: sygn. B 12592 (1 egz.)
Biblioteka Wydziału Konserwacji
There are copies available to loan: sygn. 3036, 2801 (2 egz.)
Czytelnia Wydziału Konserwacji
Copies are only available in the library: sygn. 2799, 2800 (2 egz.)
Notes:
General note
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 258-269. Indeks.
Summary, etc.
Streszczenie: Twórczość Michalangelo zwanego Caravaggiem jest od wielu lat przedmiotem badaą zarówno historyków sztuki jak i konserwatorów. Na marginesie zainteresowań środowiska naukowego długo pozostawała twórczośc kontynuatorów i naśladowców mistrza. Malarstwo caravaggionistów było analizowane głownie na polu historii sztuki, obecnie dzieki badaniom technologicznym możliwe jest nowe spojrzenie na ich dzieła. Autor przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w ramach projektu, którego założeniem była analiza techniki i technologii malarskiej stosowanych przez caravaggionistów działajacych w różnych osrodkach artystycznych od końca XVI do drugiej połowy XVII wieku oraz porównanie uzyskanych danych z wiedza o warsztacie malarskim samego Caravaggia.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again