43300
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11416 MA (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Wystawa: Renaissance faces. Van Eyck to Titian at the National Gallery, London 15 October 2008 - 18 January 2009.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 291-299. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: This comprehensive survey traces the development of portrait painting in Northern and Southern Europe during the Renaissance, when the genre first flourished. These two regions developed their own distinct styles and techniques but were also influenced by one another in fascinating ways. In essays that focus on the intriguing relationship between artists working in Italy and northern Europe, renowned specialists analyze the notion of likeness––which, during this time, was based not only on accurate reference for posterity but also incorporated all aspects of human life, including propaganda, power, courtship, love, family, ambition, and hierarchy––through magnificent works by artists including Giovanni Bellini, Sandro Botticelli, Lucas Cranach, Albrecht Dürer, Jan van Eyck, Leonardo da Vinci, and Titian, among many others. The authors address different portrait types, styles, techniques, and iconographies, and discuss the connections between painting and sculpture and portrait medals. This stunning book also addresses the evolution of the full-length portrait and the “anti-ideal” in counter-portraits, which depict court jesters and dwarves. In these often satirical representations, painters could show off their skills as recorders of likeness without the restrictions imposed by idealization.
Streszczenie: To kompleksowe badanie śledzi rozwój malarstwa portretowego w północnej i południowej Europie w okresie renesansu, kiedy gatunek ten po raz pierwszy rozkwitł. Te dwa regiony rozwinęły swoje własne, odrębne style i techniki, ale były również pod wzajemnym wpływem w fascynujący sposób. W esejach, które koncentrują się na intrygujących relacjach między artystami pracującymi we Włoszech i północnej Europie, uznani specjaliści analizują pojęcie podobieństwa - które w tym czasie opierało się nie tylko na dokładnych odniesieniach dla potomności, ale także obejmowało wszystkie aspekty ludzkiego życia, w tym propagandę, władzę, zaloty, miłość, rodzinę, ambicję i hierarchię - poprzez wspaniałe dzieła artystów, w tym Giovanniego Belliniego, Sandro Botticellego, Lucasa Cranacha, Albrechta Dürera, Jana van Eycka, Leonarda da Vinci i Tycjana, wśród wielu innych. Autorzy odnoszą się do różnych typów portretów, stylów, technik i ikonografii, a także omawiają powiązania między malarstwem i rzeźbą a medalami portretowymi. Ta oszałamiająca książka odnosi się również do ewolucji portretu pełnometrażowego i „anty-ideału” w kontr-portretach, które przedstawiają dworskich błaznów i karłów. W tych często satyrycznych przedstawieniach malarze mogli pochwalić się swoimi umiejętnościami jako rejestratorzy podobieństwa bez ograniczeń narzuconych przez idealizację. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej