43322
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ASP 426 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Równocześnie skrót rozprawy doktorskiej (Akademia Sztuk Pięknych, Warszawa, 2018).
Wystawa: 21.06-25.07.2018, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie.
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 16.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Słowo Artystki o procesie powstawania prac malarskich, które są przedmiotem wystawy: Gołymi stopami wchodzę na płótno pokryte farbami. Staję pośrodku i wykonuję gest, który zaznacza początek zdarzenia w czasie — rozpościeram ramiona. Obejmuję przestrzeń w posiadanie, zaznaczam granice, jakie przysługują mojemu ciału. Zaczynam się obracać wokół własnej osi. Ciało, przestrzeń i ruch w czasie budują akt twórczy. Obraz powstaje samoistnie, kiedy mokra farba rozmazuje się pod stopami. Z każdym krokiem obraz ukazuje się, podobnie jak świat wokół nas, oraz narzuca się jako zdarzenie. To krótkie, intensywne przeżycie składa się z rytmu tracenia i odzyskiwania równowagi. Akt poznania, jako tworzenia (w świadomości) wyobrażenia na podstawie wrażenia, i akt twórczy, jako tworzenie obrazu ze względu na ruch ciała, są analogiczne w moim doświadczeniu malarskim. Akt poznania wymaga momentu twórczego w miejscu przejścia pomiędzy wrażeniem, a obrazem w wyobraźni (wyobrażeniem) i, podobnie jak akt twórczy, jest otwarty na to, co nowe i zaskakujące. Akt twórczy jest zawsze nakierowany na nieprzewidywalny świat zewnętrzny i zakłada jego ujawnienie, czyli w efekcie jest poznawaniem nieznanego.
Uwaga dotycząca języka
Równolegle tekst polski i tłumaczenie angielskie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej