43522
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 13675 FT (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Understanding a Photograph 2013
Uwaga ogólna
Tytuł oryginału: Understanding a Photograph. 2013
Uwaga dotycząca bibliografii
Żródła tekstów na stronach 373-374.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Na niniejszy tom składają się ułożone chronologicznie teksty o fotografii i fotografach od 1968 roku, w znacznej mierze niepublikowane dotąd w postaci książkowej. Berger wpisuje się w nurt współczesnego namysłu nad fotografią, która od chwili swoich narodzin skłania do niego myślicieli różnych dziedzin – nie tylko teoretyków sztuki. Fotografia przez swoje podobieństwo do klasycznych sztuk przedstawiających, a zarazem odmienność od nich, przez swoją mechaniczną reprodukowalność, a zarazem twórczy charakter, jest prowokacją i wyzwaniem wobec tradycyjnego rozumienia reprezentacji i twórczości. Ponadto, co lewicowej orientacji Bergera bardzo odpowiada, jest punktem skupienia rozmaitych napięć kulturowych, społecznych i politycznych, miejscem możliwego „zaangażowania”. Autor dzieli się z czytelnikiem swoim „rozumieniem fotografii” na przykładzie najwybitniejszych współczesnych fotografików, o których pisze w tym tomie, takich jak Kertész, Salgado, Strand czy Cartier-Bresson. Prawie trzydzieści ich zreprodukowanych tu zdjęć składa się na ikonografię tych esejów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej