43219
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. RP 2644 (1 egz.)
Notes:
Summary, etc.
Streszczenie: Autor nie ogranicza swej analizy do okresu unistycznego (1927-1934), jak się to zazwyczaj czyni, ale omawia także inne aspekty twórczości artysty É malarstwo figuratywne i malarstwo powidoków. Dowodzi, że nie ma konfliktu między unizmem i innymi, mniej znanymi programami malarskimi Strzemińskiego i że dopełniają się one wzajemnie, tworząc spójną całość: oparty nie na mimesis, ale na semiosis system, w którym malarstwo nabiera cech języka wizualnego. Poszczególne etapy twórczości malarskiej artysty odpowiadają funkcjom języka É estetycznej, denotatywnej i metajęzykowej. Pierwotna wersja eseju opublikowana została w kwartalniku "Les Cahiers du mnam", wydawanym przez Centrum Georgesła Pompidou w Paryżu.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again