43074
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. B 12866 FT (1 egz.)
Notes:
General note
Informacja o języku tłumaczenia w przedmowie.
Na książce błędny zapis ISBN.
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 193-205. Indeks.
Summary, etc.
Streszczenie: Niniejsza historia nie jest w zamierzeniu alternatywą wobec innych narracji przedstawiających dzieje fotografii; stanowi natomiast przyczynek do ponownego przemyślenia charakterystycznej niestabilności fotografii na gruncie ontologicznym. Zdumiewający wkład w historię fotografii, w kwestię zwiazków między filozofią a światłem oraz w annały historii techniki. Mikuriya ukazuje platońskie korzenie sztuki fotograficznej, przytaczając na dowód swoich tez przekonujące argumenty. Układ jaskini Platona zostaje przez autorkę przyrównany do projektu camera obscura; platońska koncepcja chôra – do samej fotografii; mistyczny związek z Bogiem, który może zaowocować ślepotą – do prześwietlenia zdjęcia, zaś przedstawiony przez Ficino paradoks dążenia ku światłu oraz pragnienia, by boski blask spłynął na świat – do światłoczułości. Narzędzia te składają się na misterny instrument badawczy, za pomocą którego możliwa jest reinterpretacja historii światła. Dzieło autorki stanowi twórcze rozwinięcie sławnej tezy Derridy – „Każda fotografia przedstawia słońce”.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again