43196
Availability:
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. B 13522 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Indeks.
Summary, etc.
Streszczenie: Bringing together contributors from dance, theatre, visual studies and art history, Perform, Repeat, Record addresses the conundrum of how live art is positioned within history. Set apart from other art forms in that it may never be performed in precisely the same way twice, ephemeral artwork exists both at the time of its staging and long after in the memories of its spectators and their testimonies, as well as in material objects, visual media and text. These multiple occurrences and iterations offer new critical possibilities for thinking and writing the histories of performance. Among the artists, theorists and historians who contributed to this volume are Marina Abramovic, Guillermo Gómez-Peña, Rebecca Schneider, Boris Groys, Jane Blocker, Carolee Schneemann, Tehching Hsieh, Orlan, Tilda Swinton and Jean-Luc Nancy.
Streszczenie: Perform, Repeat, Record, łącząc autorów z dziedziny tańca, teatru, studiów wizualnych i historii sztuki, podejmuje zagadkę tego, w jaki sposób sztuka na żywo jest pozycjonowana w historii. Efemeryczne dzieła sztuki, odróżniające się od innych form sztuki tym, że nigdy nie mogą być wykonane dokładnie w ten sam sposób dwa razy, istnieją zarówno w momencie ich wystawienia, jak i długo po nim, we wspomnieniach widzów i ich świadectwach, a także w obiektach materialnych, mediach wizualnych i tekście. Te wielokrotne wystąpienia i iteracje oferują nowe krytyczne możliwości myślenia i pisania historii performansu. Wśród artystów, teoretyków i historyków, którzy przyczynili się do powstania tego tomu, są Marina Abramovic, Guillermo Gómez-Peña, Rebecca Schneider, Boris Groys, Jane Blocker, Carolee Schneemann, Tehching Hsieh, Orlan, Tilda Swinton i Jean-Luc Nancy. [tłumaczenie maszynowe]
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again