43081
Book
In basket
Minimalism / David Batchelor. - Cambridge : Cambridge University Press, 1997. - 80 stron : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
(Movements in Modern Art)
Availability:
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. B 13557 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Indeks.
Bibliografia strony 76-77.
Summary, etc.
Streszczenie: Many people have difficulty in appreciating Carl Andre's "Equivalent VIII", consisting of 120 bricks, as a work of art. This publication shows not only how "the bricks" are indeed sculpture, but that minimalist works such as this present some of the most interesting and imaginative work of the 1960s. Minimalism emerged and developed as a reaction against the emotiveness of abstract expressionism. Although most of the artists involved did not regard themselves as part of a group, there are certain key factors which define minimalist work: it is abstract, three-dimensional, modular, serial, geometric, preconceived in design and industrial in execution. This introduction examines the implications of these characteristics, looking in particular at the work of key artists: Carl Andre, Dan Flavin, Donald Judd and Sol LeWitt. It also focuses on the different emphases in each artist's work. The book also looks at the varied types of criticism and interpretation to which minimalism has been subject over the years. It ends by discussing how minimalism, which has influenced almost every subsequent art movement, has continuing relevance for artists today.
Streszczenie: Wiele osób ma trudności z uznaniem „Equivalent VIII” Carla Andre, składającego się ze 120 cegieł, za dzieło sztuki. Niniejsza publikacja pokazuje nie tylko, że „cegły” są w rzeczywistości rzeźbą, ale także, że minimalistyczne prace, takie jak ta, są jednymi z najbardziej interesujących i pomysłowych dzieł lat sześćdziesiątych. Minimalizm pojawił się i rozwinął jako reakcja na emocjonalność abstrakcyjnego ekspresjonizmu. Chociaż większość zaangażowanych artystów nie uważała się za część grupy, istnieją pewne kluczowe czynniki, które definiują minimalistyczną pracę: jest abstrakcyjna, trójwymiarowa, modułowa, seryjna, geometryczna, z góry zaprojektowana i przemysłowa w wykonaniu. Niniejsze wprowadzenie analizuje implikacje tych cech, przyglądając się w szczególności pracom kluczowych artystów: Carla Andre, Dana Flavina, Donalda Judda i Sol LeWitta. Skupia się również na różnych akcentach w twórczości każdego z artystów. Książka analizuje również różne rodzaje krytyki i interpretacji, którym minimalizm był poddawany na przestrzeni lat. Na koniec omówiono, w jaki sposób minimalizm, który wpłynął na prawie każdy późniejszy ruch artystyczny, ma nadal znaczenie dla dzisiejszych artystów. [tłumaczenie maszynowe]
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again