43219
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RP 3788 (1 egz.)
Strefa uwag:
Jedenaste Międzynarodowe Triennale Grafiki "Kolor w grafice"
Eleventh International Printmaking Triennal "Color in Graphic Arts"
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Artyści: Ahmed Modhir, Akerman Janusz, Anastasiou Ioannis, Bałdyga Barbara, Bałdyga Małgorzata, Banaszkiewicz Grzegorz Banecka Elżbieta, Barczyk Tomasz, Biczak Marlena, Bożyk Marta, Budna Oksana, Butowski Łukasz, Candiani Alicia, Chwilczyński Bartłomiej, Cieślińska Agnieszka, Ciupa Nastazja, Cywicki Janusz, Cywicki Łukasz, Czyż Piotr, Ćwiek Sławomir, Dański Mariusz A., Daradics Árpád, Dobosz Agnieszka, Durski Teodor, Dworzak-Subocz Agata, Dziomdziora Marta, Dziuba Katarzyna, Falconis Michael, Frąckiewicz Paweł, Frydryk Grzegorz, Gajewski Darek, Gawlikowska-Łabęcka Elżbieta, Gertchen Agata, Gieryszewski Ryszard, Hajewski Marcin, Hanysz-Stefańska Magdalena, Hitchcock John, Idzikowski Damian, Iwańczuk Katarzyna, Janáček Zbyněk, Janas Jarosław, Janowska-Augustyn Joanna, Jaworska Jagoda, Joostberens Jacek, Kaca Dariusz, Kaczmarek Stefan, Kidd Davida, Kalina Andrzej, Krawiec Michał, Kroczek-Wasińska Katarzyna, Kubiak Marta, Kukawski Tomasz, Ledent Ingrid, Lee Hana, Lis Adrian, Lyons Beauvais, Łukasik Katarzyna, Machowski Jacek, Mackiewicz Zdzisław, Małysa Ewelina, Marcelionyte-Paliuke Marija, Mazurek Grzegorz D., Mazurek Lech, Moravcova Olga, Nguyen-Zaniewska Le Mai, Niespodziewana Małgorzata, Nowicki Grzegorz, Olszewski Aleksander, Ostoja Lniski Błażej, Owczarek Aleksandra, Ożóg Henryk, Pałka Monika, Panasewicz Piotr, Paszkowski Cezary, Pawłowski Mirosław, Pecić Dimitrije, Petca Ovidiu, Pietrzak Katarzyna, Pinczehelyi Sándor, Plewko Sławomir, Podsobiński Rafał, Poskovic, Prusinowska Aleksandra, Przybyliński Bogdan, Rendecka Anna, Romaniuk Adam, Romaniuk Natalia, Rygielski Michał, Sachinis Xenofon, Sadowska Anna, Saliński Edward, Sibinský Marek, Skowron Piotr, Skrzypiec Kamil, Smolnicki Piotr, Sobolewska Dorota, Stępień Agata, Surzycki Marcin, Szymanowicz Krzysztof, Świętek Krzysztof, Tołoczko Piotr, Tomalski Krzysztof, Trojanowska Anna, Trzos Bartłomiej, Tylbor Kubrakiewicz Wojciech, Uchman Magdalena, Wakuła-Mac Marta, Wanyura-Kurosad Monika, Węcławski Andrzej, Węgrzyn Waldemar, Winiarski Tomasz, Wochnik Andrzej, Zajko Marek, Zajko-Króliczak Beata, Zaleski Kamil, Zwolińska Maria, Żaczek Piotr.
Streszczenie: Hasłem przewodnim 11. Międzynarodowego Triennale Grafiki „Kolor w grafice” jest pojęcie śladu pojawiające się bardzo często w różnych kontekstach znaczeniowych w najważniejszych nurtach współczesnej refleksji humanistycznej. Jednym z najwcześniejszych, w jakich pojęcie śladu znalazło zastosowanie, była refleksja o pamięci jako znaku, świadczące o tym, że coś istniało lub działo się. Stąd ślad to nie tylko mimowolnie pozostawiony znak: zwykły odcisk, plama na podłodze, piasku czy śniegu świadczący o wcześniejszej obecności kogoś lub czegoś w określonym miejscu, ale również może być to być trop, którym podążamy. Trzy słowa: odcisk (typos), resztka (ichnos) i znak (semeion), wymykają się sensom, które chciałaby im nadać filozofia. Wieloznaczność pojęcia śladu znakomicie oddaje grecki czasownik ekmatto, który znaczy zarówno „odciskać”, jak i „zacierać ślady”. Wydaje się, że ekmatto doskonale przylega do opisu praktyk graficznych: w sensie dosłownym i w kontekście szerszym.
Uwaga dotycząca języka
Tekst w języku polskim oraz angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej