43219
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11377 FT (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Published to accompany the exhibition "The Polaroid Project: At the Intersection of Art and Technology", organized by the Foundation for the Exhibition of Photography.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Polaroid founder Edwin Land regarded his invention as more than a technical accomplishment or a convenient medium for both professional photographers and consumers - he saw Polaroid as a means of artistic expression. At Land's behest, and starting from a collaboration with Ansel Adams in 1949, Polaroid built an artists' liaison programme in which artists and photographers would donate prints in return for materials and access to cutting-edge Polaroid technology - including the legendary 24 x 20 inch Polaroid camera. Over the next five decades, the Polaroid collections in both the United States and Europe became world-renowned for the stellar list of names whose work it contained. Following Polaroid's second bankruptcy in 2008, the collections were fragmented - the US and European collections were split and key works were sold at auction. A comprehensive view of the collection was no longer possible - until now. With an associated, internationally touring exhibition opening in June 2017, The Polaroid Project is the only book to bring together both the outstanding photography created by the artists and photographers Polaroid worked with, alongside the technical objects and artifacts from the MIT Museum archive. Curated by William A. Ewing and Barbara Hitchcock, and with texts from other leading critics, curators and writers that discuss the Polaroid phenomenon in terms of artistic output and lasting legacy on design, technology, society and business, this book is the definitive publication for the many who have a deep love of Polaroid.
Streszczenie: Założyciel Polaroida, Edwin Land, uważał swój wynalazek za coś więcej niż osiągnięcie techniczne lub wygodne medium zarówno dla profesjonalnych fotografów, jak i konsumentów - postrzegał Polaroida jako środek wyrazu artystycznego. Na polecenie Landa i począwszy od współpracy z Anselem Adamsem w 1949 roku, Polaroid stworzył program współpracy z artystami, w ramach którego artyści i fotografowie przekazywali odbitki w zamian za materiały i dostęp do najnowocześniejszej technologii Polaroid - w tym legendarnego aparatu Polaroid 24 x 20 cali. W ciągu następnych pięciu dekad kolekcje Polaroida zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie stały się znane na całym świecie dzięki gwiezdnej liście nazwisk, których prace zawierały. Po drugim bankructwie Polaroida w 2008 roku, zbiory uległy fragmentacji - kolekcje amerykańska i europejska zostały podzielone, a kluczowe prace zostały sprzedane na aukcji. Kompleksowe spojrzenie na kolekcję nie było już możliwe - aż do teraz. Wraz z powiązaną, międzynarodową wystawą otwierającą się w czerwcu 2017 roku, The Polaroid Project jest jedyną książką, która łączy zarówno wybitne fotografie stworzone przez artystów i fotografów, z którymi współpracował Polaroid, jak i obiekty techniczne i artefakty z archiwum Muzeum MIT. Książka ta, której kuratorami są William A. Ewing i Barbara Hitchcock, a także teksty innych czołowych krytyków, kuratorów i pisarzy, którzy omawiają fenomen Polaroida pod względem twórczości artystycznej i trwałego dziedzictwa w zakresie projektowania, technologii, społeczeństwa i biznesu, jest ostateczną publikacją dla wielu osób, które głęboko kochają Polaroida. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej