43250
Status dostępności:
Biblioteka Wydziału Konserwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3775 T (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 403-423.
Indeks na stronach 453-463.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Publikacja dotyczy zjawiska wykonywania kopii w malarstwie tablicowym XV i XVI wieku, zarówno w warsztatach małopolskich seryjnie powielających przedstawienie Matki Boskiej z Dzieciątkiem w typie Hodegetrii Krakowskiej, jak i ośrodkach twórczych spoza granic Królestwa Polskiego. Autorka opisuje przyczyny powstawania kopii, uwzględniając przy tym uwarunkowania społeczno-kulturowe – sposób kształcenia ówczesnych rzemieślników, działalność cechów, postrzeganie i rozumienie kopii w średniowieczu, przybliża techniczne metody wytwarzania repetycji, analizuje materiały jakimi dysponowały średniowieczne i wczesnorenesansowe warsztaty, bada sposoby mechanicznego przenoszenia rysunku. Niezwykle starannie przygotowana praca jest ważną pozycją dla badaczy malarstwa tablicowego XV i XVI wieku. [Od wydawcy].
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja w ramach projektu "Kopia w średniowiecznym malarstwie tablicowym Małopolski" (kierownik projektu Małgorzata Nowalińska), sfinansowano z dotacji na naukę, przyznanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Uwaga dotycząca języka
Tekst równolegle w języku polskim i w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej