43594
Książka
W koszyku
Video/Art : The First Fifty Years / Barbara London. - First published 2020, reprinted 2024. - London ; New York : Phaidon, 2024. - 280 stron : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 13751 SM (1 egz.)
Strefa uwag:
Video-art : The First Fifty Years
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Since the introduction of portable consumer electronics nearly a half century ago, artists throughout the world have adapted their latest technologies to art-making. This first-hand account by the curator who has been following video art from its beginnings in the late 1960s, when artists first adapted portable consumer technology to art-making, spotlights video’s ongoing importance in the art world, tracing the genre’s development alongside the advances in technology that have continued to open up new possibilities for artists. London has worked closely and personally with the artists she writes about, who span generations, including Joan Jonas, Nam June Paik, Bill Viola, Shirin Neshat, Pipilotti Rist, Miranda July, Ragnar Kjartansson, and Ian Cheng. The text is both art-historical and personal – weaving together background information and insightful interpretations with unique anecdotes and experiences to trace the history of video art as it transformed into the broader field of media art – from analog to digital, small TV monitors to wall-scale projections, and clunky hardware to user-friendly software. In doing this, she reveals how video evolved from fringe status to be seen as one of the foremost art forms of today.
Streszczenie: Od momentu wprowadzenia przenośnej elektroniki użytkowej prawie pół wieku temu artyści na całym świecie dostosowują najnowsze technologie do tworzenia sztuki. Ta relacja z pierwszej ręki, autorstwa kuratorki, która śledzi sztukę wideo od jej początków w późnych latach 60., kiedy to artyści po raz pierwszy dostosowali przenośną technologię konsumencką do tworzenia sztuki, podkreśla nieustanne znaczenie wideo w świecie sztuki, śledząc rozwój tego gatunku wraz z postępem technologicznym, który nieustannie otwiera przed artystami nowe możliwości. London ściśle i osobiście współpracowała z artystami, o których pisze, reprezentującymi różne pokolenia, w tym Joan Jonas, Nam June Paik, Bill Viola, Shirin Neshat, Pipilotti Rist, Miranda July, Ragnar Kjartansson i Ian Cheng. Tekst ma charakter zarówno historyczno-artystyczny, jak i osobisty – łączy informacje ogólne i wnikliwe interpretacje z unikalnymi anegdotami i doświadczeniami, aby prześledzić historię sztuki wideo, która przekształciła się w szerszą dziedzinę sztuki medialnej – od analogowej do cyfrowej, od małych monitorów telewizyjnych do projekcji na ścianach, od nieporęcznego sprzętu do przyjaznego dla użytkownika oprogramowania. W ten sposób autorka pokazuje, jak wideo ewoluowało od statusu sztuki niszowej do jednej z czołowych form sztuki współczesnej. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej