43009
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. C 11030 (1 egz.)
Notes:
Strona tytułowa: Between printmaking and digital image
Tyt. okł.: Pomiędzy grafiką a obrazem wirtualnym 2000-2015
Summary, etc.
Streszczenie: Śledzenie twórczości graficznej Adama Romaniuka, odnajdywanie jej specyfiki, wartości i celów wydaje się możliwe z perspektywy wiedzy o obrazach. Artysta poszukuje istoty obrazu graficznego w jego relacji do tradycji warsztatowej tej dyscypliny oraz do medium cyfrowego. Obraz percypujemy ponieważ jest zawsze obecny w medium, które jest jego nośnikiem. W obrazie cyfrowym byłaby to więc swoista gra między algorytmem zapisanym w pliku komputerowym (medium–nośnik) i jego efektem wizualnym (wydruk obrazu), między ideą i jej wizualizacją. Rozważania nad specyfiką dzieła graficznego z jego podwójnym bytem kierują naszą uwagę do bardzo wczesnej, bo arystotelesowskiej tradycji filozoficznej i określonego w niej rozróżnienia: byt w możności i byt aktualny. Aktualne i potencjalne, akt i możność – są dwoma stanami bytu. W druku cyfrowym byłby to istniejący potencjalnie negatyw (matryca/kod) i pozytyw (wydruk). To co stałe i zmienne i to, co dopiero może się stać.
Language note
Teksty w językach polskim oraz angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again