43009
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. B 13383 KW (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, teksty źródlowe, orzeczenia sądowe, wykaz aktów prawnych na stronach [645-672].
Summary, etc.
Streszczenie: Znalezienie odpowiedzi na najbardziej ogólne pytanie badawcze, które dotyczy przebiegu procesu przemiany w sposobie wyznaczania zakresu swobód twórczych na polu twórczości obrazowej na kontynencie europejskim od starotestamentowego zakazu obrazowania do konsty - tucyjnej gwarancji wolności twórczości artystycznej pojmowanej jako podstawowe prawo jednostki, wymagało sformułowania następujących szczegółowych pytań badawczych: W jakim zakresie w poszczególnych okresach historycznych stosunek państwa do sztuk wizualnych wyzna- czał dyskurs pozaprawny dotyczący społecznej funkcji twórczości arty - stycznej? Czy recepcja argumentacji aksjologicznej dotyczącej swobód twórczych rozwijanej w filozofii, teorii sztuki i krytyce artystycznej doko- nywała się na polu nauk o prawie i szerzej pojętej dogmatyki prawniczej w sposób świadomy i planowy, czy też akcydentalny i przypadkowy? Czy istnieje możliwość wyodrębnienia poszczególnych stadiów (etapów) prawnej pozytywizacji wolności sztuki rozpoczynającej się z chwilą pod- ważenia starotestamentowego zakazu obrazowania? Czy opisywany proces prawnego rozpoznawania i ustanawiania gwarancji dla swobod- nego tworzenia i rozpowszechniania przekazów obrazowych o artystycz- nym charakterze można postrzegać jako proces: zamknięty czy otwarty, liniowy i etapowy (stopniowy) czy cyrkularny i rozproszony (chaotyczny), jednokierunkowy czy wielokierunkowy, spójny dla całego kontynentu czy lokalnie zróżnicowany? [ze Wstępu autora]
Funding information note
Publikacja sfinansowana ze środków Narodowego Centrum Nauki w ramach dofinansowania w programie grantowym Sonata, projekt nr UMO-2012/05/D/HS2/03592
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again