43009
Book
In basket
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. B 13170 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia pod rozdziałami i na stronach 157-158.
Summary, etc.
Streszczenie: Książka koncentruje się na reklamie wizualnej, czyli takiej, której tworzywo stanowi nieruchomy obraz oraz, zazwyczaj mu towarzyszące, słowo pisane (do grupy reklam wizualnych zalicza się więc m.in. plakaty i ulotki reklamowe, billboardy, reklamę prasową), przy czym – zgodnie z istotą dziedziny zwanej poetyką – bada ją pod kątem ogólnych reguł organizacji komunikatu, zajmując się jej strukturą postrzeganą jako reprezentacja swoistej (tu: perswazyjnej) formy wypowiedzi, którą rządzą określone reguły […] Publikacja skupia się na czterech dominantach problemowych, które charakteryzują współczesne praktyki reklamowania; są to mianowicie: traktowanie przedmiotu jako obiektu pożądania – fetysza (co znajduje wyraz m.in. w erotyzacji przekazu), ewokowanie baśniowej czy fantastycznej rzeczywistości umożliwiającej konsumentowi imaginacyjny powrót do beztroskiego dzieciństwa, hiperbolizacja przedstawień służąca wartościowaniu przedmiotów pożądania, „sakralizacja” reklamowanego produktu i naruszanie tabu, wykorzystywane w celu poruszenia potencjalnego nabywcy oraz nawiązania z nim szczególnej więzi.
Language note
Streszczenia rozdziałów w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again