43205
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. B 12983 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 227-240.
Summary, etc.
Streszczenie: Książka "Projektant i Użytkownik. Konteksty komunikacji wizualnej" jest zapisem analiz wykonanych na potrzeby stworzenia serii publikacji dla dzieci. Dotyczy edukacji projektowej, projektowania graficznego, ale także dziedzin pokrewnych projektowaniu. Kolejne rozdziały odpowiadają na pytania dotyczące komunikacji wizualnej, które należało sobie postawić podczas projektowania materiałów edukacyjnych: „jak?”, „dlaczego?” i „co?”. Rozdział pierwszy jest poświęcony badaniu w jaki sposób uczymy komunikacji wizualnej w szkole, rodzinie, przestrzeni publicznej i Internecie. Kończąca go część „Sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki” opowiada o ewolucji przedmiotu szkolnego poświęconego sztuce. Sposób, w jaki zmieniało się znaczenie słowa „plastyka” może pomóc w zrozumieniu, czemu przedmiot ten nie cieszy się powszechnym szacunkiem. Rozdział drugi odpowiada na pytanie, dlaczego warto poświęcić czas na naukę komunikacji wizualnej; analizuje zarówno projekty, których główne cele deklarowane są jako społecznie użyteczne jak i codzienną praktykę projektanta graficznego, który wykonuje projekty komercyjne. Rozdział trzeci poświęcony jest analizie zbioru książek edukacyjnych z Polski i innych krajów (głównie Wielka Brytania, Holandia i Francja) dla dzieci oraz wynikających z niej wyborom merytorycznym i projektowym związanym z przygotowaną na potrzeby doktoratu na ASP w Katowicach serią Projektant i użytkownik.
Target audience note
Dla badaczy i projektantów.
Funding information note
Publikacja dofinansowana z programu "Doskonała nauka" Ministra Edukacji i Nauki; opracowanie i druk monografi dofinansowane w ramach projektu "Projektant i użytkownik" realizowanego przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again