42965
Book
In basket
(Biblioteka Polskiego Towarzystwa Fenomenologicznego ; t. 16)
Availability:
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. B 13309 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 401-421. Indeks.
Summary, etc.
Streszczenie: „Teza książki, jaką autorka wykłada jest tezą filozoficzną „par excellence”: fenomenologia okazuje się w pełni żywa i aktualna właśnie w swoim powiązaniu z dziełem sztuki, okazuje się żywa jako opis dzieła sztuki, który pozwala ujawnić samą jej istotę i znaczenie […]. Zmierzamy dzisiaj ku postfenomenologii otwartej i świadomej swych własnych granic – konkluduje. Zauważa przy tym trafnie, że w mniejszym lub większym stopniu zdaje ona sprawę z kruchości cierpiącego, wrażliwego straumatyzowanego podmiotu. Podmiotu „słabego i chwiejnego”, podatnego na zranienie, rozdartego „galernika wrażliwości. Cień, który ciągnie za sobą postfenomenologia to także – zauważa autorka – „cień smutku”. Ów cień – sztuka – nosi piętno takich właśnie, składających się na charakterystykę współczesnego podmiotu, nastrojów smutku i „nieostatecznej uczuciowości”. Zwrot sztuki analizowanej przez postfenomenologów ku aisthesis jest więc w jej ujęciu zwrotem ku straumatyzowanemu podmiotowi”. [Z recenzji wydawniczej prof. Iwony Lorenc]
Funding information note
Wydanie publikacji dofinansowane przez Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again