42661
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 12663 SM (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 53-54.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Publikacja jest podsumowaniem studiów badawczych i działań artystycznych autora, związanych z kodowaniem i grafiką; stanowi nowe spojrzenie na dziedzinę projektowania graficznego (w szczególności typografię) poprzez pryzmat programowania i nowych technologii. Czy projektanci i projektantki graficzne zostaną wkrótce zastąpieni przez sztuczną inteligencję? Jak będzie rozwijać się design w najbliższych latach? Odpowiedzi na te pytania możemy szukać analizując na nowo historię projektowania. W latach 60. dwudziestego wieku szwajcarski projektant Karl Gerstner zaproponował nowy sposób myślenia o projektowaniu, wprowadzając pojęcie systematycznego projektowania (programu) wykorzystującego szereg zmiennych procesu projektowego. Wskazał jednocześnie na potencjalne możliwości w projektowaniu graficznym wynikające z zastosowania komputerów. Wraz z pojawieniem się komputerów osobistych poglądy te były rozwijane w latach 90. między innymi przez Muriel Cooper, Alana Kaya czy Johna Maedę. Pod koniec dwudziestego wieku technologie komputerowe, w tym sieć internetowa, zdominowały nasze codzienne życie i ekonomię. Opublikowanie przez Bena Fry’a and Casey’ego Reasa języka programowania Processing w 2001 roku umożliwiło wielu artystom i projektantom stworzenie własnych narzędzi projektowych, jednocześnie zbliżając do siebie profesję designera i programisty
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej