42652
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RP 2619 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: [...] Sempoliński toczy dialog ze sobą i ze światem równocześnie na dwu poziomach - słowa i obrazu - jest bowiem nie tylko malarzem lecz także myślicielem. Świadomie użyłam tego nieco staroświeckiego nazwania w stosunku do autora wielu tekstów krytycznych i teoretycznych oświetlających istotne problemy sztuki w sposób zupełnie nieortodoksyjny, głęboko osobisty, rozległa erudycja podkreśla oryginalność jego spojrzenia i refleksji. Podobnie w malarstwie; od początku, a Sempoliński maluje już przecież przez półwiecze, jego twórczość lokuje się jak gdyby obok głównych trendów malarstwa współczesnego, mimo iż uważnie obserwuje zachodzące w nim przemiany. Jest malarzem osobnym, wiernym własnej drodze, jednak wyraźnie obecnym w środowisku artystycznym również jako swoiste metrum malarskiej uczciwości.[...] Sempoliński maluje cyklami, ich przewodnie tematy powracają właściwie nieustannie, jakby stawiały coraz to nowe pytania, wymagały coraz to innej interpretacji. Zdają się wynikać z potrzeby czujnego reagowania na przeżycia i przemyślenia, na intensywne doświadczanie rzeczywistości wewnętrznej i zewnętrznej. Czyni to malarstwo Sempolińskiego ogromnie różno- i ogromnie jednorodnym, bogactwo malarskich rozwiązań tworzy przecież wyrazista indywidualność, której własny stosunek do istnienia - ten uświadamiany w języku i ten ujawniany w obrazach - zmienia się i ewoluuje.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej