42661
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RP 1712 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Pośród wielu możliwych określeń twórczości Erazma Ciołka trudno byłoby pominąć jej orientację socjologiczną, zarówno pod względem wyboru obszaru badawczego (od środowiska narkomanów po żywioł wielkiego ruchu społecznego), jak i niezwykłych intuicji przesądzających o zatrzymaniu w fotograficznym kadrze niepowtarzalnych epizodów życia społecznego. Kadry te, zachowując unikalny charakter dokumentu zachowań jednostkowych i grupowych z czasem urastają do roli symbolicznych znaków wyrażających naturę epoki wielkich przemian. Można w tym przypadku posunąć się do stwierdzenia, że artysta o takiej postawie nie tylko dokumentuje, ale również w pewnym sensie współtworzy materię procesów historycznych poprzez äikoniczneö ujęcie faktów powstawania, walki i zwycięstwa ruchu Solidarności. Znaki fotograficzne wyrażające humanistyczne idee tego ruchu upowszechniały je nie mniej skutecznie, a często bardziej dobitnie niż hasła i manifesty, współtworząc charyzmatyczną legendę tego zamkniętego już zjawiska. Prawdziwą miarę jego wielkości możemy ocenić z dzisiejszej perspektywy, która poddaje surowemu testowi próby przypisanie historycznym znakom Solidarności zadań służebnych wobec bieżących utarczek polityki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej