42662
Brak okładki
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RP 3012 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Szczecińskie Biennale, którego pierwsza edycja odbyła się w 1995 roku, jest jednym z ważniejszych cyklicznych projektów prezentujących sztukę współczesną organizowanych w regionie Morza Bałtyckiego. Głównym tematem äWindows upon Oceansö (Okna ponad oceanami) jest Europa jako projekt polityczny, ideologiczny i intelektualny. Po raz pierwszy Biennale zyskało tak szeroki, paneuropejski zasięg, nie tylko dzięki rozszerzeniu listy jego uczestników o artystów z regionu Półwyspu Bałkańskiego, ale także dzięki jego realizacji w ścisłej relacji z projektami odbywającymi się w tym samym czasie i pod tą samą nazwą w instytucjach współpracujących z Muzeum: w Strasburgu, Salonikach, Liege i Nikozji. Szczecińska wystawa jest poświęcona problematyce europejskiej tożsamości i wartościom na jakich jest ona budowana oraz sposobowi opisywania i podejmowania dialogu z tym, co nieeuropejskie, obce, Inne. Podtytuł edycji 8. Biennale - äDystopian Realms / Idyllic Meadowsö, czyli äDystopijne rzeczywistości/idylliczne łąkiö - wskazuje na kwestie poruszone w pracach prezentowanych w obrębie wystawy: rzeczywistość społeczną z zaburzonymi relacjami międzyludzkimi, zagubienie jednostki, brak zrozumienia i tolerancji dla innych kultur, a z drugiej strony - postulowane ideały zjednoczonej Europy, idee organizujące społeczną wyobraźnię. Deklaracje o równości i wolności i codzienne zmagania imigrantów, społeczności wykluczanych, dyskryminowanych ze względów kulturowych, zarówno ideologicznych jak i religijnych. Polityczna europejska poprawność, a codzienność jej (nie-)obywateli. Kuratorki: Magdalena Lewoc, Marlena Chybowska-Butler
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej