42663
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MN 676 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Katalog z wystawy "Wszystko we wszystkim", opatrzony w zdjęcia z wystawy i tekst o twórczości, prawie nieznanego artysty w Polsce. Ta wystawa, Tadanori Yokoo w Muzeum Plakatu w Wilanowie, poprzewraca nam w głowie. Oduczy nas patrzenia na plakat jako szybki sygnał, odsyłacz, link do produktu czy firmy. Wystawa ma szansę nie tylko uzmysłowić nam, że istnieje taki artysta, lecz również zmienić nasz pogląd na plakat jako sztukę. Pierwszym wrażeniem, jakie robi 140 plakatów Yokoo, jest to, że nic nie zostaje nam dane do szybkiego odczytu i rozumienia. Od progu pojmujemy, że znaleźliśmy się na wystawie obrazów. Pewnie, że można omieść wszystko wzrokiem i pozostać z wrażeniem, że z góry wiemy, jaki jest świat Wschodu. Gdzieś zobaczymy postaci jak z japońskich kreskówek, gdzie indziej jak z buddyjskiej świątyni. Lecz jeśli damy sobie szansę na drugie spojrzenie, nie będziemy mogli nie zauważyć wśród prac interpretacji äWygnania z Rajuö Masaccia, obecności Kota z Cheshire, przetworzeń pajęczyny światła Gustave'a Doré. Nie uda nam się nie dostrzec postaci z äBoskiej komediiö i z włoskiej opery klasycznej. Całe chodzenie po wystawie to oglądanie całości z dalekiej i jednoczącej perspektywy i podchodzenie, żeby zobaczyć szczegół. Kiedy dojdziemy do końca, do studium wstrząsu i pamięci o Nagasaki i Hiroszimie, cofniemy się do progu. Stamtąd, z wejścia za kasą i sklepikiem, zobaczymy pięć plakatów rozwieszonych linią na ukos wystawy. Plakatów - podpisów. Opatrzonych kolejnymi literami, z których się składa äYokooö.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej