42410
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 13200 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Bibliografia strony 267-280.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: This book addresses the art historical category of "contemporary art" from a transregional perspective, but unlike other volumes of its kind, it focuses in on non-Western instantiations of "the contemporary."  The book concerns itself with the historical conditions in which a radically new mode of artistic production, distribution, and consumption – called "contemporary art" – emerged in some countries of Eastern Europe, the post-Soviet republics of the USSR, India, Latin America, and the Middle East, following both local and broader sociopolitical processes of modernization and neoliberalization. Its main argument is that one cannot fully engage with the idea of the "global contemporary" without also paying careful attention to the particular, local, and/or national symptoms of the contemporary condition. Part I is methodological and theoretical in scope, while Part II is historical and documentary. For the latter, a number of case studies address the emergence of the category "contemporary art" in the context of Lebanon, Egypt, India, Hungary, Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina, Armenia, and Moldova.
Streszczenie: Książka ta odnosi się do historyczno-artystycznej kategorii "sztuki współczesnej" z perspektywy ponadregionalnej, ale w przeciwieństwie do innych tomów tego rodzaju, koncentruje się na niezachodnich instancjach "współczesności". Książka zajmuje się historycznymi warunkami, w których radykalnie nowy sposób produkcji artystycznej, dystrybucji i konsumpcji - zwany "sztuką współczesną" - pojawił się w niektórych krajach Europy Wschodniej, poradzieckich republikach ZSRR, Indiach, Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie, w następstwie zarówno lokalnych, jak i szerszych społeczno-politycznych procesów modernizacji i neoliberalizacji. Jego głównym argumentem jest to, że nie można w pełni zaangażować się w ideę "globalnej współczesności" bez zwracania szczególnej uwagi na konkretne, lokalne i / lub narodowe symptomy współczesności. Część I ma charakter metodologiczny i teoretyczny, podczas gdy część II ma charakter historyczny i dokumentacyjny. W przypadku tej ostatniej, szereg studiów przypadku odnosi się do wyłonienia się kategorii "sztuki współczesnej" w kontekście Libanu, Egiptu, Indii, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Armenii i Mołdawii. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej