42662
Książka
W koszyku
Colours of film : The story of cinema in 50 palettes / Charles Bramesco. - First published. - London : Frances Lincoln, 2023. - 207, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 13222 FM (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Bibliografia strona 202.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: The use of color is an essential part of film. It has the power to evoke powerful emotions, provide subtle psychological symbolism and act as a narrative device. Wes Anderson’s pastels and muted tones are aesthetically pleasing, but his careful use of color also acts as a shorthand for interpreting emotion. Moonlight(2016, dir. Barry Jenkins) cinematographer (James Laxton) and colorist (Alex Bickel) spent 100 hours fine-tuning the saturation and hues of the footage so that the use of color evolved in line with the growth of the protagonist through the film. And let’s not forget Schindler’s List (1993, dir. Steven Spielberg), in which a bold flash of red against an otherwise black-and-white film is used as a powerful symbol of life, survival and death. In Colors of Film, film critic Charles Bramesco introduces an element of cinema that is often overlooked, yet has been used in extraordinary ways. Using infographic color palettes, and stills from the movies, this is a lively and fresh approach to film for cinema-goers and color lovers alike. He also explores in fascinating detail how the development of technologies have shaped the course of modern cinema, from how the feud between Kodak and Fujifilm shaped the color palettes of the 20th Century's greatest filmakers, to how the advent of computer technology is creating a digital wonderland for modern directors in which anything is possible. ​Filled with sparkling insights and fascinating accounts from the history of cinema, Colors of Film is an indispensable guide to one of the most important visual elements in the medium of film.
Streszczenie: Użycie koloru jest istotną częścią filmu. Ma moc wywoływania silnych emocji, dostarczania subtelnej symboliki psychologicznej i działania jako narzędzie narracyjne. Pastele i stonowane odcienie Wesa Andersona są estetycznie przyjemne, ale jego staranne użycie koloru działa również jako skrót do interpretacji emocji. Autor zdjęć do filmu Moonlight (2016, reż. Barry Jenkins) (James Laxton) i kolorysta (Alex Bickel) spędzili 100 godzin na dostrajaniu nasycenia i odcieni materiału filmowego, tak aby użycie koloru ewoluowało zgodnie z rozwojem bohatera w trakcie filmu. Nie zapominajmy też o filmie Lista Schindlera (1993, reż. Steven Spielberg), w którym odważny błysk czerwieni na tle czarno-białego filmu jest używany jako potężny symbol życia, przetrwania i śmierci. W Colors of Film krytyk filmowy Charles Bramesco przedstawia element kina, który jest często pomijany, a jednak został wykorzystany w niezwykły sposób. Korzystając z infograficznych palet kolorów i kadrów z filmów, jest to żywe i świeże podejście do filmu zarówno dla kinomanów, jak i miłośników kolorów. W fascynujący sposób bada również, w jaki sposób rozwój technologii ukształtował bieg współczesnego kina, od tego, jak spór między Kodakiem a Fujifilm ukształtował palety kolorów największych filmowców XX wieku, po to, jak pojawienie się technologii komputerowej tworzy cyfrową krainę czarów dla współczesnych reżyserów, w której wszystko jest możliwe. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej