42664
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11172 KOM (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: This beautiful and engaging volume charts the evolution of manga from its roots in late 19th-century Japan through the many and varied forms of comics, cartoons and animation created throughout Asia for more than 100 years. World authority on comic art Paul Gravett details the evolving meanings of the myths and legends told and retold by manga artists of every decade and reveals the development and cross pollination of cultural and aesthetic ideas between manga artists throughout Asia. He explores the explosion of creativity in manga after the Second World War with the emergence of such artists as Osamu Tezuka, whose pioneering Astro Boy spawned a new and much imitated visual dynamic. He highlights how creators have responded to political events since 1950 in the form of propaganda, criticism and commentary in manga magazines, comics and books. There have been many remarkably powerful and sophisticated graphic novels, although some sexually explicit and emotionally dark adult manga has also attracted criticism, raising questions about taste and acceptability. Gravett discusses the influence of censorship on manga and concludes with a survey of current multi- platform offerings of manga in Asia and the transition from cut-price rental libraries to the booming specialist emporia and comic conventions that champion the kaleidoscope of creativity apparent in the digital age.
Streszczenie: Ten piękny i wciągający tom przedstawia ewolucję mangi od jej korzeni pod koniec XIX wieku w Japonii poprzez wiele różnych form komiksów, kreskówek i animacji tworzonych w Azji przez ponad 100 lat. Paul Gravett, światowy autorytet w dziedzinie sztuki komiksowej, szczegółowo opisuje ewoluujące znaczenia mitów i legend opowiadanych i powtarzanych przez artystów mangi każdej dekady oraz ujawnia rozwój i wzajemne zapylanie idei kulturowych i estetycznych między artystami mangi w całej Azji. Bada eksplozję kreatywności w mandze po II wojnie światowej wraz z pojawieniem się takich artystów jak Osamu Tezuka, którego pionierski Astro Boy zapoczątkował nową i często naśladowaną dynamikę wizualną. Podkreśla, w jaki sposób twórcy reagowali na wydarzenia polityczne od 1950 roku w formie propagandy, krytyki i komentarzy w magazynach, komiksach i książkach manga. Powstało wiele niezwykle potężnych i wyrafinowanych powieści graficznych, choć niektóre seksualnie jednoznaczne i emocjonalnie mroczne mangi dla dorosłych również przyciągnęły krytykę, budząc pytania o gust i akceptowalność. Gravett omawia wpływ cenzury na mangę i kończy przeglądem obecnej wieloplatformowej oferty mangi w Azji oraz przejściem od tanich wypożyczalni do kwitnących specjalistycznych emporiów i konwentów komiksowych, które są mistrzami kalejdoskopu kreatywności widocznego w erze cyfrowej. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej