42663
Książka
W koszyku
The Curatorial : A Philosophy of Curating / Edited by Jean-Paul Martinon. - London ; New Delhi ; New York ; Sydney : Bloomsbury Academic, 2015. - xix, [i], 255 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 13257 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Bibliografia strony 245-252.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: This book starts from simple premise: thinking the activity of curating. To do that, it distinguishes between 'curating' and 'the curatorial'. If 'curating' is a gamut of professional practices for setting up exhibitions, then 'the curatorial' explores what takes place on the stage set up, both intentionally and unintentionally, by the curator. It therefore refers not to the staging of an event, but to the event of knowledge itself. In order to start thinking about curating, this book takes a new approach to the topic. Instead of relying on conventional art historical narratives (for example, identifying the moments when artistic and curatorial practices merged or when the global curator-author was first identified), this book puts forward a multiplicity of perspectives that go from the anecdotal to the theoretical and from the personal to the philosophical. These perspectives allow for a fresh reflection on curating, one in which, suddenly, curating becomes an activity that implicates us all (artists, curators, and viewers), not just as passive recipients, but as active members. As such, the Curatorial is a book without compromise: it asks us to think again, fight against sweeping art historical generalizations, the sedimentation of ideas and the draw of the sound bite. Curating will not stop, but at least with this book it can begin to allow itself to be challenged by some of the most complex and ethics-driven thought of our times.
Streszczenie: Niniejsza książka wychodzi z prostego założenia: myślenia o działalności kuratorskiej. Aby to zrobić, rozróżnia "kuratorstwo" i "kuratorstwo". Jeśli "kuratorstwo" jest gamą profesjonalnych praktyk związanych z organizacją wystaw, to "kuratorstwo" bada to, co dzieje się na scenie przygotowanej, zarówno celowo, jak i nieumyślnie, przez kuratora. Odnosi się zatem nie do inscenizacji wydarzenia, ale do samego wydarzenia wiedzy. Aby zacząć myśleć o kuratorstwie, niniejsza książka przyjmuje nowe podejście do tematu. Zamiast opierać się na konwencjonalnych narracjach historii sztuki (na przykład identyfikując momenty, w których praktyki artystyczne i kuratorskie połączyły się lub kiedy po raz pierwszy zidentyfikowano globalnego kuratora-autora), książka ta przedstawia wiele perspektyw, które sięgają od anegdotycznych po teoretyczne i od osobistych po filozoficzne. Perspektywy te pozwalają na świeżą refleksję nad kuratorstwem, w której nagle kuratorstwo staje się działaniem, które angażuje nas wszystkich (artystów, kuratorów i widzów), nie tylko jako biernych odbiorców, ale jako aktywnych członków. Jako taka, Curatorial jest książką bezkompromisową: prosi nas o ponowne przemyślenie, walkę z ogólnymi uogólnieniami w historii sztuki, sedymentacją idei i przyciąganiem dźwiękowych kąsków. Kuratorstwo się nie skończy, ale przynajmniej dzięki tej książce może zacząć być kwestionowane przez niektóre z najbardziej złożonych i etycznych myśli naszych czasów. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej