42770
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11304 KOM (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
This book was published to accompany the exhibition "Bande dessinée, 1964-2024", at the Centre Pompidou, Paris, Galerie 2, from 29 May to 4 November 2024.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: From the mid-1960s, the world of comics rapidly evolved into a highly creative art form for a sophisticated readership: in France, the magazine Hara-Kiri provided new terrains for graphical humour, while the adventures of Jean-Claude Forest’s Barbarella were published in albums by Éric Losfeld; the launch in Japan of Garo in 1964, an avant-garde monthly, presented the concept of auteur comics; and the release of Robert Crumb’s Zap Comix in 1968 established his reputation as the leader of the underground comics movement in the United States. For the first time, this major historical survey of the ninth art establishes a dialogue between the three leading regions of comic book culture – Europe, Asia and America – and offers an immersive odyssey of the medium through its development over six decades ranging from the explosion of the twentieth-century counterculture scene to the most abstract contemporary styles. Built around twelve themes encompassing the many worlds of the comics imagination, Comics: 1964–2024 features artists including André Franquin, Gotlib, Claire Bretécher, Osamu Tezuka, Moebius, Edmond Baudoin, Alison Bechdel, Ulli Lust, Art Spiegelman, Marjane Satrapi and Chris Ware, as well as introductions on each theme by leading authorities of the form, a brand new interview with renowned cartoonist and journalist Joe Sacco, and a foreword by Paul Gravett.
Streszczenie: Od połowy lat 60. świat komiksu szybko ewoluował w wysoce kreatywną formę sztuki dla wyrafinowanego czytelnika: we Francji magazyn Hara-Kiri zapewnił nowe tereny dla humoru graficznego, podczas gdy przygody Barbarelli Jean-Claude'a Foresta zostały opublikowane w albumach Érica Losfelda; uruchomienie w Japonii Garo w 1964 roku, awangardowego miesięcznika, zaprezentowało koncepcję komiksu autorskiego; a wydanie Zap Comix Roberta Crumba w 1968 roku ugruntowało jego reputację jako lidera undergroundowego ruchu komiksowego w Stanach Zjednoczonych. Po raz pierwszy to duże historyczne badanie dziewiątej sztuki nawiązuje dialog między trzema wiodącymi regionami kultury komiksowej - Europą, Azją i Ameryką - i oferuje wciągającą odyseję medium poprzez jego rozwój przez sześć dekad, od eksplozji dwudziestowiecznej sceny kontrkultury po najbardziej abstrakcyjne współczesne style. Zbudowany wokół dwunastu tematów obejmujących wiele światów wyobraźni komiksowej, Comics: 1964-2024 zawiera artystów, w tym André Franquina, Gotliba, Claire Bretécher, Osamu Tezukę, Moebiusa, Edmonda Baudoina, Alison Bechdel, Ulli Lust, Arta Spiegelmana, Marjane Satrapi i Chrisa Ware'a, a także wprowadzenia do każdego tematu przez wiodące autorytety formy, zupełnie nowy wywiad ze znanym rysownikiem i dziennikarzem Joe Sacco oraz przedmowę Paula Gravetta. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej