42668
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11157 FM (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strona 542.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: In 1968, when Stanley Kubrick was asked to comment on the metaphysical significance of 2001: A Space Odyssey, he replied: “It’s not a message I ever intended to convey in words. 2001 is a nonverbal experience… I tried to create a visual experience, one that directly penetrates the subconscious with an emotional and philosophic content.” The Stanley Kubrick Archives borrows from the director’s philosophy. From the opening sequence of Killer’s Kiss to the final frames of Eyes Wide Shut, it allows the masterful visuals of Kubrick’s films to impress through a sequence of compelling, mesmerizing stills. We uncover Kubrick’s creative process through fascinating archival material, including set designs, sketches, correspondence, documents, screenplays, drafts, notes, and shooting schedules. Accompanying the visual and archival material are essays by noted Kubrick scholars, articles written by and about Kubrick, and a selection of Kubrick’s best interviews. The result is a visual, archival, and scholarly journey through masterworks of 20th-century cinema and the meticulous mind of the director behind them.
Streszczenie: W 1968 roku, kiedy Stanley Kubrick został poproszony o skomentowanie metafizycznego znaczenia 2001: Odysei kosmicznej, odpowiedział: "To nie jest przesłanie, które kiedykolwiek zamierzałem przekazać słowami. 2001 to doświadczenie niewerbalne... Starałem się stworzyć doświadczenie wizualne, które bezpośrednio przenika do podświadomości z emocjonalną i filozoficzną treścią". Archiwum Stanleya Kubricka czerpie z filozofii reżysera. Od sekwencji otwierającej Killer's Kiss do ostatnich klatek Eyes Wide Shut, pozwala mistrzowskim wizualizacjom filmów Kubricka zaimponować poprzez sekwencję fascynujących, hipnotyzujących zdjęć. Odkrywamy proces twórczy Kubricka dzięki fascynującym materiałom archiwalnym, w tym scenografiom, szkicom, korespondencji, dokumentom, scenariuszom, szkicom, notatkom i harmonogramom zdjęć. Materiałom wizualnym i archiwalnym towarzyszą eseje znanych badaczy Kubricka, artykuły napisane przez Kubricka i o Kubricku oraz wybór najlepszych wywiadów Kubricka. Rezultatem jest wizualna, archiwalna i naukowa podróż przez arcydzieła kina XX wieku i skrupulatny umysł reżysera, który za nimi stoi. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej