42662
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11188 GR (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strona 605-635. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: The author shows how intaglio printmaking developed steadily from the mid-fifteenth century, with the invention of the roller press and the etching of printing plates. By 1525 intaglio printmaking techniques could be said to have reached maturity and spread east and west following the European trade routes and colonisation. Further developments in plate-making resulted from a series of inventions and reinventions. After the abolition of the guilds on the European continent around 1800, and the introduction of photography and the expansion of the graphic industry, the engraving of images became a mere mechanical procedure. The handcrafted print made way for the large-scale mechanised graphic industry which emerged in the middle of the nineteenth century. Consequently artist-etchers withdrew to an elite position to concentrate on the manual aspects of printmaking, which is the situation today. This comprehensively illustrated study is the first of its kind to cover all elements of the trade of engraving and etching throughout six centuries. Based on an exhaustive number of primary sources it will be an essential resource for collectors, curators, conservators, printmakers and students of technical art history.
Streszczenie: Autor pokazuje, jak wklęsłodruk rozwijał się od połowy XV wieku, wraz z wynalezieniem prasy rolkowej i wytrawianiem płyt drukarskich. Można powiedzieć, że do 1525 roku techniki druku wklęsłego osiągnęły dojrzałość i rozprzestrzeniły się na wschód i zachód, podążając europejskimi szlakami handlowymi i kolonizacyjnymi. Dalszy rozwój w produkcji płyt wynikał z szeregu wynalazków i ponownych wynalazków. Po zniesieniu cechów rzemieślniczych na kontynencie europejskim około 1800 roku oraz wprowadzeniu fotografii i ekspansji przemysłu graficznego, grawerowanie obrazów stało się zwykłą procedurą mechaniczną. Ręcznie wykonywany druk ustąpił miejsca zmechanizowanemu przemysłowi graficznemu na dużą skalę, który pojawił się w połowie XIX wieku. W konsekwencji artyści-rysownicy wycofali się do elitarnej pozycji, aby skoncentrować się na ręcznych aspektach grafiki, co ma miejsce dzisiaj. To kompleksowo ilustrowane studium jest pierwszym tego rodzaju, które obejmuje wszystkie elementy handlu rytownictwem i akwafortą na przestrzeni sześciu stuleci. Oparte na wyczerpującej liczbie źródeł pierwotnych, będzie niezbędnym źródłem dla kolekcjonerów, kuratorów, konserwatorów, grafików i studentów historii sztuki technicznej. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej