42662
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11030 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Śledzenie twórczości graficznej Adama Romaniuka, odnajdywanie jej specyfiki, wartości i celów wydaje się możliwe z perspektywy wiedzy o obrazach. Artysta poszukuje istoty obrazu graficznego w jego relacji do tradycji warsztatowej tej dyscypliny oraz do medium cyfrowego. Obraz percypujemy ponieważ jest zawsze obecny w medium, które jest jego nośnikiem. W obrazie cyfrowym byłaby to więc swoista gra między algorytmem zapisanym w pliku komputerowym (medium–nośnik) i jego efektem wizualnym (wydruk obrazu), między ideą i jej wizualizacją. Rozważania nad specyfiką dzieła graficznego z jego podwójnym bytem kierują naszą uwagę do bardzo wczesnej, bo arystotelesowskiej tradycji filozoficznej i określonego w niej rozróżnienia: byt w możności i byt aktualny. Aktualne i potencjalne, akt i możność – są dwoma stanami bytu. W druku cyfrowym byłby to istniejący potencjalnie negatyw (matryca/kod) i pozytyw (wydruk). To co stałe i zmienne i to, co dopiero może się stać.
Uwaga dotycząca języka
Teksty w językach polskim oraz angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej