42661
Status dostępności:
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 11283 OG (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Nazwy autorów na stronie redakcyjnej.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: This art book showcases depictions of hell in Japanese art from the 12th century to the 19th century. It features a large collection of masterpieces presented with details and enlargements from the works. These images are of aesthetic, thought-provoking, frightening and wickedly funny. The single-volume collection focuses primarily on works designated as Japanese National Treasures or Important Cultural Properties and features the various depictions of hell by prominent artists such as Kazunobu Kano, Nichosai, Yoshitoshi Tsukioka and Kyosai Kawanabe. It is a must-see for artists, illustrators and anyone interested in representations of hell. This volume also features the 19th century woodblock-printed edition of Ojoyoshu (The Essentials of Rebirth in the Pure Land) written by the medieval Buddhist monk Genshin (942 - 1017) and is accompanied by modern bilingual text. Written in 985, this influential Buddhist text is often compared with Dante's La Divina Commedia (La Divine Comedie/The Divine Comedy). Its brutal scenes of underworld realms display the suffering and cruelty one might endure as a consequence of harmful acts committed in life or the judgement by the Ten Kings of Hell. These ideas of hell in Ojoyoshu have played an enduring role in inspiring Japanese Buddhist paintings and other subsequent texts, particularly from the medieval period onward, and are vividly portrayed in the painting featured in this volume. Essays from historians of both Japanese art and Buddhism are also included in bilingual text
Streszczenie: Ta książka o sztuce prezentuje przedstawienia piekła w sztuce japońskiej od XII do XIX wieku. Zawiera dużą kolekcję arcydzieł przedstawionych ze szczegółami i powiększeniami z dzieł. Obrazy te są estetyczne, prowokujące do myślenia, przerażające i nikczemnie zabawne. Jednotomowa kolekcja koncentruje się przede wszystkim na dziełach oznaczonych jako japońskie skarby narodowe lub ważne dobra kultury i zawiera różne przedstawienia piekła autorstwa wybitnych artystów, takich jak Kazunobu Kano, Nichosai, Yoshitoshi Tsukioka i Kyosai Kawanabe. Jest to pozycja obowiązkowa dla artystów, ilustratorów i wszystkich zainteresowanych przedstawieniami piekła. Niniejszy tom zawiera również XIX-wieczne wydanie Ojoyoshu (The Essentials of Rebirth in the Pure Land) napisane przez średniowiecznego mnicha buddyjskiego Genshina (942-1017), któremu towarzyszy współczesny dwujęzyczny tekst. Napisany w 985 roku, ten wpływowy buddyjski tekst jest często porównywany z La Divina Commedia Dantego (La Divine Comedie / Boska komedia). Jego brutalne sceny z podziemnych krain ukazują cierpienie i okrucieństwo, jakie można znieść w wyniku szkodliwych czynów popełnionych w życiu lub osądu Dziesięciu Królów Piekła. Te idee piekła w Ojoyoshu odegrały trwałą rolę w inspirowaniu japońskich obrazów buddyjskich i innych późniejszych tekstów, szczególnie od okresu średniowiecza, i są żywo przedstawione na obrazie przedstawionym w tym tomie. Eseje historyków sztuki japońskiej i buddyzmu są również zawarte w dwujęzycznym tekście. [tłumaczenie maszynowe]
Uwaga dotycząca języka
Równolegle tekst angielski i tłumaczenie japońskie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej