42661
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11184 RZ (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Published in conjunction with the exhibition: The Menil Collection, Houston, October 13, 2017 - February 25, 2018 ; Pulitzer Foundation for the Arts, St. Louis, April 6 - August 11, 2018; organized by the Menil Collection.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 187. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: The work of London-based artist Mona Hatoum (b. 1952) illuminates the contradictions and uncertainties of our contemporary global society. Often referencing domestic and everyday objects, Hatoum creates installations and sculptures that capitalize on unexpected combinations to evoke a range of conflicting emotions such as fear and fascination, or attraction and revulsion. Over her four-decade career, she has continually investigated ideas of home and displacement, engaging with conditions of global instability and political upheaval. Mona Hatoum: Terra Infirma, the artist’s first major solo exhibition in the United States in twenty years, comprises more than thirty sculptures and installations from American and European collections. Merging the languages of Minimalism and Surrealism, filtered through a feminist lens, Hatoum subverts the familiar to offer nuanced perspectives on universal human questions.
Streszczenie: Prace londyńskiej artystki Mony Hatoum (ur. 1952) ukazują sprzeczności i niepewność współczesnego globalnego społeczeństwa. Często odwołując się do przedmiotów codziennego użytku, Hatoum tworzy instalacje i rzeźby, które wykorzystują nieoczekiwane kombinacje, aby wywołać szereg sprzecznych emocji, takich jak strach i fascynacja lub przyciąganie i wstręt. W ciągu swojej czterdziestoletniej kariery nieustannie badała idee domu i przesiedlenia, angażując się w warunki globalnej niestabilności i wstrząsów politycznych. Mona Hatoum: Terra Infirma, pierwsza duża indywidualna wystawa artystki w Stanach Zjednoczonych od dwudziestu lat, obejmuje ponad trzydzieści rzeźb i instalacji z kolekcji amerykańskich i europejskich. Łącząc języki minimalizmu i surrealizmu, przefiltrowane przez feministyczną soczewkę, Hatoum obala to, co znane, aby zaoferować zniuansowane perspektywy na uniwersalne ludzkie pytania. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej