42519
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11281 GR (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 396-399.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Graphic Design as an artistic genre wasn't universally accepted until the early 20th century. This striking book focuses on the pivotal years of 1919-1933 to show how fifty artists redefined the field and helped create modern graphic design. Art historian and graphic artist Alston Purvis provides a concise and engaging overview of the dawn of modern graphic design and the artistic possibilities that were laid bare in a seismically shifting Europe. He explores how a variety of burgeoning and established movements contributed to the innovations of graphic design such as the German Dadaists, the Bauhaus School, and the European avant-garde artists. He looks at how groundbreaking trends in typography, the rise of consumerism, and a new focus on schools of graphic design combined to create a new language of design that is still in use today. Featuring the designs of 50 pioneering artists, such as Walter Gropius, Paul Klee, and El Lissitzky, this book shows how their work in color, typography, and composition broke conventions and set new standards in a seminal period of graphic design.
Streszczenie: Projektowanie graficzne jako gatunek artystyczny nie było powszechnie akceptowane aż do początku XX wieku. Ta uderzająca książka koncentruje się na kluczowych latach 1919-1933, aby pokazać, jak pięćdziesięciu artystów na nowo zdefiniowało tę dziedzinę i pomogło stworzyć nowoczesny projekt graficzny. Historyk sztuki i grafik Alston Purvis przedstawia zwięzły i wciągający przegląd początków nowoczesnego projektowania graficznego i możliwości artystycznych, które ujawniły się w zmieniającej się sejsmicznie Europie. Bada, w jaki sposób różne rozwijające się i ugruntowane ruchy przyczyniły się do innowacji w projektowaniu graficznym, takich jak niemieccy dadaiści, szkoła Bauhaus i europejscy artyści awangardowi. Przygląda się, jak przełomowe trendy w typografii, wzrost konsumpcjonizmu i nowy nacisk na szkoły projektowania graficznego połączyły się, tworząc nowy język projektowania, który jest używany do dziś. Przedstawiając projekty 50 pionierskich artystów, takich jak Walter Gropius, Paul Klee i El Lissitzky, książka ta pokazuje, jak ich praca w kolorze, typografii i kompozycji łamała konwencje i wyznaczała nowe standardy w przełomowym okresie projektowania graficznego. [tłumaczenie maszynowe]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej