42662
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 13287 FM (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 287. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Andrey Tarkovsky was the most important Russian filmmaker of the post-war era, and one of the world’s most renowned cinematic geniuses. He directed the first five of his seven films – Ivan’s Childhood, Andrei Rublev, Solaris, Mirror and Stalker – in the Soviet Union, but in 1982 defected to Italy, where he made Nostalgia. His final film, The Sacrifice, was produced in Sweden in 1985. Tarkovsky’s films are characterized by metaphysical themes, extended takes, an absence of conventional dramatical structure and plot, and a dream-like, visionary style of cinematography. They achieve a spiritual intensity and transcendent beauty that many consider to be without parallel. This book presents extended sequences of stills from each of the films alongside synopses and cast and crew listings. It includes reflections on Tarkovsky’s work from fellow artists and writers including Jean-Paul Sartre and Ingmar Bergman, for whom Tarkovsky was ‘the greatest, the one who invented a new language.’ Extracts from Tarkovsky’s own writings and diaries offer a wealth of insights into his poetic and philosophical views on cinematography, which he described as ‘sculpting in time’. The book also reproduces many personal Polaroid photographs that confirm the extraordinary poetic vision of a great artist who died aged only 54, but who remains a potent influence on artists and filmmakers today.
Streszczenie: Andriej Tarkowski był najważniejszym rosyjskim filmowcem ery powojennej i jednym z najbardziej znanych geniuszy kina na świecie. Pierwsze pięć ze swoich siedmiu filmów - Dzieciństwo Iwana, Andriej Rublow, Solaris, Zwierciadło i Stalker - wyreżyserował w Związku Radzieckim, ale w 1982 roku uciekł do Włoch, gdzie nakręcił Nostalgię. Jego ostatni film, Ofiara, został wyprodukowany w Szwecji w 1985 roku. Filmy Tarkowskiego charakteryzują się metafizyczną tematyką, wydłużonymi ujęciami, brakiem konwencjonalnej struktury dramatycznej i fabuły oraz wizjonerskim stylem zdjęć przypominającym sen. Osiągają one duchową intensywność i transcendentalne piękno, które wielu uważa za nie mające sobie równych. Niniejsza książka prezentuje rozszerzone sekwencje zdjęć z każdego z filmów wraz ze streszczeniami oraz listami obsady i ekipy. Zawiera refleksje na temat twórczości Tarkowskiego od innych artystów i pisarzy, w tym Jean-Paula Sartre'a i Ingmara Bergmana, dla których Tarkowski był "największym, tym, który wynalazł nowy język". Fragmenty własnych pism i pamiętników Tarkowskiego oferują bogaty wgląd w jego poetyckie i filozoficzne poglądy na kinematografię, którą opisywał jako "rzeźbienie w czasie". W książce zamieszczono również wiele osobistych fotografii Polaroid, które potwierdzają niezwykłą poetycką wizję wielkiego artysty, który zmarł w wieku zaledwie 54 lat, ale który do dziś wywiera ogromny wpływ na artystów i filmowców. [tłumaczenie maszynowe]
Uwaga dotycząca języka
Tekst w języku angielskim, tłumaczony z niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej