42678
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. C 11016 AP (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Gościnie/Female guests: Magdalena Abakanowicz, Agata Agatowska, Iwona Demko, Barbara Falender, Maria Jarema, Katarzyna Kobro, Martyna Pająk, Maria Pinińska-Bereś, Barbara Stańczak, Alina Szapocznikow, Magdalena Więcek.
Wystawa: 4 marca-4 czerwca 2023, Muzeum Rzeźby Współczesnej Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 389-418. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Proces rzeźbienia jest żmudną pracą wymagającą od twórczyni czy twórcy wyjątkowej cierpliwości i talentu. Nieumiejętne uderzenie dłutem może zniszczyć najlepszy kamień. Przyglądając się rzeźbom Marii Papy Rostkowskiej, odnieść można wrażenie, że dla niej był to proces, w którym ręka była tylko narzędziem do odkrywania tajemnicy zaklętej w bryle. W niniejszej publikacji przybliżamy twórczość wyjątkowej artystki, która wiele lat swojego życia spędziła we Włoszech w okolicach Carrary. Historyczki sztuki – Marta Smolińska, Burcu Dogramaci, Lydia Harambourg oraz Ursula Stroebele – uruchamiają w swoich tekstach pod rozmaitymi kątami kategorie haptyczności i posthumanizmu, pytając również o miejsce Papy Rostkowskiej w historii sztuki zarówno w kontekście historycznym, jak i współczesnym. Dopełnieniem ich rozważań jest wywiad Marty Smolińskiej z synem artystki Nicolasem Rostkowskim oraz jego żoną Joëlle Rostkowski, koncentrujący się głównie na znaczeniu zmysłu dotyku w twórczości rzeźbiarki.
Uwaga dotycząca języka
Tytuł i tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej