42770
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RP 3727 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Wystawa: Galeria Foksal, Warszawa, 20.10-2.12.2023.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Karol Radziszewski bierze na warsztat Archiwum Galerii Foksal – fotografie, narracje oraz tożsamość tej awangardowej Galerii. Dzięki jego malarskim gestom z ikonicznych zdjęć, takich jak Tratwa Meduzy Tadeusza Kantora, wydobywa alternatywne historie kryjące się w tych opatrzonych obrazach. Dociera również do zupełnie nieznanych i niepublikowanych fotografii, jak reportaż Eustachego Kossakowskiego na temat grupy Neo-Neo. W zabawnych działaniach tandemu artystów odnajduje scenę kojarzącą się z feministyczną pracą Natalii LL Sztuka konsumpcyjna, która przecież powstała kilka lat po reportażu odnalezionym w Galerii. Z jednej z tysięcy fotografii z Umarłej klasy, wyjątkowo skrupulatnie dokumentowanego spektaklu Kantora, kadruje wypięte nagie pośladki przywołując postać Krzysztofa Niemczyka oraz jego queerowe akcje z lat 70. XX wieku. Wystawie towarzyszy publikacja z reprodukcjami dokamerowych działań, reżyserowanych przez Radziszewskiego. Artysta wykorzystał wątpliwości wokół wizyty w Galerii Foksal Allana Kaprowa w 1976 roku, który rzekomo nie zgodził się na realizację zaplanowanego happeningu. W Archiwum znajdują się jednak poszlaki wskazujące na inny scenariusz. Radziszewski wykorzystał te strzępy informacji oraz oryginalną instrukcję Kaprowa zachowaną w jednej z teczek, by wprowadzić do Archiwum Galerii Foksal nagie męskie ciała, raz na zawsze zmieniając postrzeganie zbiorów kolebki konceptualizmu.
Uwaga dotycząca finansowania
Projekt współfinansowany przez Miasto st. Warszawa i BWA Warszawa
Uwaga dotycząca języka
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej