41969
Książka
W koszyku
Nowość od: 11.01.2024
(Prace Katedry Poetyki Intersemiotycznej i Komparatystyki Mediów ; 8)
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 13170 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia pod rozdziałami i na stronach 157-158.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Książka koncentruje się na reklamie wizualnej, czyli takiej, której tworzywo stanowi nieruchomy obraz oraz, zazwyczaj mu towarzyszące, słowo pisane (do grupy reklam wizualnych zalicza się więc m.in. plakaty i ulotki reklamowe, billboardy, reklamę prasową), przy czym – zgodnie z istotą dziedziny zwanej poetyką – bada ją pod kątem ogólnych reguł organizacji komunikatu, zajmując się jej strukturą postrzeganą jako reprezentacja swoistej (tu: perswazyjnej) formy wypowiedzi, którą rządzą określone reguły […] Publikacja skupia się na czterech dominantach problemowych, które charakteryzują współczesne praktyki reklamowania; są to mianowicie: traktowanie przedmiotu jako obiektu pożądania – fetysza (co znajduje wyraz m.in. w erotyzacji przekazu), ewokowanie baśniowej czy fantastycznej rzeczywistości umożliwiającej konsumentowi imaginacyjny powrót do beztroskiego dzieciństwa, hiperbolizacja przedstawień służąca wartościowaniu przedmiotów pożądania, „sakralizacja” reklamowanego produktu i naruszanie tabu, wykorzystywane w celu poruszenia potencjalnego nabywcy oraz nawiązania z nim szczególnej więzi.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenia rozdziałów w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej